............................................................................... |
||||||
Opona zimowa rowerowa |
|
|||||
Z kolcami }:> | ||||||
Materiały > Opona 26", z odpowiednim bieżnikiem > Śruby M6 ~130 sztuk > Podkładki M6 ~260 sztuk > Nakrętki M6 ~130 sztuk > Linka/drut stalowy fi 1mm, 5 metrów |
Narzędzia > Wiertarka, wiertło 6 > Klucz 6 nasadowy, najlepiej rowerowy |
|||||
Dobór długości kolcy zależy wyłącznie od nas, ale należy zachować pewne granice. Część wystająca nie powinna wystawiać :) więcej niż 2 cm na skos poza warstwę gumy, która przy oponie stojącej pionowo powinna tworzyć szczelinę z powierzchnią nie większą niż 5mm Kolce, czyli śruby układamy w dwóch rzędach, w zygzak, dla zwiększenia wytrzymałości opony. Markerem albo korektorem oznaczamy punkty, w których będziemy wiercić. Mogą one być oddalone od siebie (w jednym rzędzie) o około 5 cm, ale nie więcej. Pamiętajmy: im więcej kolców, tym opona słabsza, ale przyczepność lepsza. W moim przypadku, na oponę 26 cli zużyłem 120 wkrętów, co daje odległość między nimi równą (no może niezbyt równą :)) 1,7 cm.
Jeśli okaże się że podczas testów śruby zbyt uciekają na bok, należy je obwiązać jednym długim kawałkiem druku, tak żeby przechodził (oplatał jeden raz) przez wszystkie kolce po kolei. Drut dajemy na sam spód, tzn. między gumę a podkładkę po zewnętrznej stronie. Podczas jazdy z założoną oponą zimową starajmy się unikać krawężników i gołego betonu/asfaltu. Kolce nie mają na nim żadnej amortyzacji i mogą wbić się, albo wyrwać się z kawałkiem gumy.
Podsumowanie Cena: do 30zł
Zaawansowanie:
Dewiacja:
|